Monday, 9 November 2015

Brunei Darussalam

Assalamualaikum and selamat sejahtera wahai pengunjung belog Pika.Okay,maka harini aku nak rasmikan cuti midsem aku buat kesekalian kalinya.Hikhik.

Walaubagaimanapun,cuti kalini agak hambarlah jugak.Hahahaha.Kenapa hambar?Okay.Meh cerita sikit.

Supposedly aku kena balik start je cuti Jumaat tu.So malam tu jugak aku survey tiket(Khamis).Semuanya gara gara nak  balik rumah,homesick terlebih,ngade overboard.*Outburst*

Dan malam tu tak berhenti jugaklah call mak pastu ayah.Mak memang dah paksa balik.Hahaha.Sebab kalau aku balik Isnin,mak tak ada kat rumah.Mak balik rumah Tok kat Kedah.And kalau aku balik Batu Pahat hari isnin jugak,ayah berada di Kota Tinggi.Sedih bakhang! *Sambil denngar lagu Hello by Adele* Rindu Misu kat rumah. TT


So anyway...disebabkan tak jadi and takde kesempatan aku nak balik,aku pun follow roommate aku si Aten ni pergi Brunei dengan salah sorang classmate kitorang,Abe Nik.





Sebelum ke Brunei tu kitorang gi tidur rumah satu lagi classmate,Albert Ting.Puas ngajak,tapi si Albert ni gak mau ngikut.Hahha.Sebab dia lagi pentingkan download movie kut.Albert Albert.Rumah Albert kat Miri.Sepanjang kat Bandaraya Miri,Albert ada jugak bawak kitorang ke tempat tempat menarik kat Miri.Antaranya Jambatan gantung,Bukit Kanada dan Pantai Tak Ingat Nama.Bhahaha.

Masa kat Bukit Kanada tulah lawak.Atas puncak bukit ada tempat makan.Lebih kurang macam kafe lah gitu and memang banyak pasangan bukan Muslim tengah berendek.Masa nak balik,on the way ke kereta tu,ternampak satu kereta ni berkabus.Tak buka aircond.Tak kisah pun tentang tu..tapi peliklah jugak sebab tiba tiba kereta bergoyang.

Lepas tu ada nampak satu bayang jasad bangun dari baring.Nampak macam lelaki.Masa tu si Nik dengan Aten dah ketawa ketawa.

"Ehem...lain macam je,"Kata si Nik,berseloroh.Aku pun ketawalah jugak.

Tiba tiba satu lagi jasad berambut panjang bangun sambil betul betulkan baju,Pfftt.Okay.Masa tu kitorang berempat memang dah ketawa pecah.

"Freeshow weh!"Hahahaha.

So tu jelah untuk kalini.If ada masa,aku story lagi. ^^


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...